حق انشعاب فاضلاب قسطی دریافت می‌شود

حق انشعاب فاضلاب قسطی دریافت می‌شود

مدیرعامل آبفای استان در گفتگوی تلفنی با مردم مطرح کرد؛

حق انشعاب فاضلاب قسطی دریافت می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با حضور در سامانه 122 آبفای قم، به صورت تلفنی به مسائل و مشکلات برخی از مشترکان پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، برداشت غیرمجاز برخی از نهادها از شبکه آب شهری، لزوم ترمیم حفاری‌های انجام شده در شهر، واگذاری انشعاب فاضلاب در مناطق تحت پوشش شبکه، لزوم پیامکی شدن اخطار قطع آب، درخواست توسعه شبکه آب شیرین، افت فشار آب و... از جمله موضوعاتی بود که توسط مردم مطرح شد و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به صورت تلفنی به آن‌ها پاسخ گفت و در برخی از موارد که قابلیت پیگیری وجود داشت قول مساعد داد.

وی در پاسخ به مشکل یکی از شهروندان ساکن یک مجتمع 400 واحدی اظهار داشت: کنتورهای داخلی مجتمع‌ها تحت نظارت شرکت آب و فاضلاب نیست و این موضوع می‌بایست از طریق مدیران ساختمان پیگیری شود.

دکتر صادق پور در عین حال تاکید کرد: ساکنین مجتمع‌ها می‌توانند در صورت امکان فنی از جمله جداسازی تأسیسات هر واحد و جانمایی کنتور، درخواست جداسازی انشعاب داده و پس از انجام آن، قبض صادره خود را پرداخت کند.

وی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از مشترکان در خصوص شبکه و انشعاب فاضلاب نیز گفت: طبق آیین‌نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب انشعاب‌های آب و  فاضلاب لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه پس از اجرای شبکه دفع فاضلاب شهری در هر منطقه‌ای، مشترکین باید هزینه‌های حق انشعاب آن را یکجا پرداخت کنند، اظهار داشت: با این وجود شرکت آب و فاضلاب قم جهت رفاه حال مردم، حق انشعاب را قسط‌بندی کرده است.

وی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان در خصوص توسعه شبکه آب شیرین شهر یادآور شد: قم تنها شهری است که در بسیاری از مناطق دارای 2 شبکه آب وجود دارد ولی به دلیل رسیدن آب شیرین سر شاخه‌های دز به قم، مشتری آب شیرین کم شده و پیمانکار دیگر رغبتی به توسعه شبکه آب شیرین ندارد.

دکتر صادق پور با اشاره به در دست احداث بودن تصفیه‌خانه آب شماره دو شهر قم گفت: با وارد شدن این تصفیه‌خانه در مدار بهره‌برداری آب تمام مناطق شهر شیرین می‌شود و دیگری نیازی به شبکه آب شیرین نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان پس از پاسخگویی به مسائل و مشکلات شهروندان و مشترکان، در نشستی با کارکنان سامانه 122 ضمن قدردانی از فعالیت‌های شبانه‌روزی این مرکز، توصیه‌های لازم در خصوص نحوه ارتباط با مشترکین را انجام داد.

پایان خبر/

موضوع: اخبار عمومی
URL: https://www.abfa-qom.ir/node/4572